Misja przedszkola
W naszym przedszkolu każde dziecko jest jednakowo ważne i kochane. Pracujemy zgodnie z sugestią M. Montessori.
program dla przedszkola
Chcemy wychować człowieka, który zna swoje prawa i respektuje prawa innych.
Współczesny świat promuje ludzi intensywnie dążących do osiągania celów, którzy wysoko stawiają sobie poprzeczkę. Jednak w tym świecie wielu tak zwanych ludzi sukcesu wiedzie życie skoncentrowane na współzawodnictwie zamiast na partnerstwie, relacje są zbudowane wokół hierarchii siły i wpływów.
W świecie, w którym żyjemy, wielu ludzi, których uważamy za ludzi sukcesu, wykazuje tendencję do egocentryzmu i materializmu i nie są ani szczególnie szczęśliwi, ani nie wiodą zrównoważonego życia.
Indywidualne podejście
Nasz program:
- W naszym przedszkolu każde dziecko jest jednakowo ważne i kochane. Pracujemy zgodnie z sugestią M. Montessori: ,, dzieciństwo jest stadium życia człowieka, które kompletnie różni się od dorosłości... Dziecko nie nosi w sobie pomniejszonych cech dorosłego, dojrzewa w nim jego własne życie, które ma samo samo w sobie".
- Każdemu dziecku zapewniamy wszechstronny i bezpieczny rozwój zgodny z jego indywidualnym tempem rozwoju, wychodząc założenia że wiedzę się zdobywa; wrażliwości, umiejętności obserwacji i właściwego działania można się nauczyć tylko w aktywnym wychowaniu.
- Wykorzystujemy naturalną potrzebę ruchu i eksplorowania otoczenia tak, aby dziecko żyło w zgodzie z własnym ciałem i umysłem, w harmonii z otaczającym światem i przyrodą,
- W atmosferze integracji uczymy szacunku, życzliwości, rozumienia i akceptacji dla siebie i dla innych,
- Przedszkole wprowadza dziecko w świat wartości uniwersalnych: piękna, dobra, prawdy i miłości, pośredniczy w przyswajaniu norm postępowania etycznego,
- Kadra pedagogiczna ciągle doskonali swoje umiejętności w zakresie metody Montessori. Jest innowacyjna i twórcza.
- Rodzice są naszymi sprzymierzeńcami sojusznikami w organizacji procesu wychowawczo-dydaktycznego, Jesteśmy współpartnerami, dążącymi do wspólnego celu, jakim jest dla nas DZIECKO.
- Przedszkole wyposażone jest w specjalistyczne pomoce dydaktyczne dopasowane do dziecięcych możliwości rozumowania, zaspakajające chęć badania i odkrywania, rozwijające wyobraźnię dziecka, budzące zainteresowanie dla wielu dziedzin nauki, prowadzące do dyscypliny umysłu i do uporządkowania wiedzy, umożliwiające samodzielną kontrolę błędów.
- Kształtujemy postawę przynależności do swojego kraju w zjednoczonej Europie
Dzieci Montessori uczą się, że ich pomysły mają wartość a ich decyzje są ważne, że ludzie popełniają błędy, ale możemy z nich wyciągać wnioski. Uczą się, że musimy brać odpowiedzialność za nasze działania oraz – tam gdzie jest to możliwe – próbować naprawić skutki naszych błędów.
Są to bardzo mocne lekcje, wykraczające daleko poza zwykłe zapamiętywanie faktów i formułek, oraz poza zakres zwykłego programu szkolnego.
Priotytety w realizacji misji
Strefa dydaktyczna:
- Podejmujemy działania zmierzające do rozwoju kreatywnej osobowości dziecka w aspekcie werbalnych i niewerbalnych środków wyrazu.
- Tworzymy warunki do zacieśniania łączności ze sztuką: teatr, plastyka, literatura, muzyka i pogłębiania jej wpływu na codzienne życie dziecka.
- Stwarzamy możliwości do podejmowania przez dzieci różnorodnych form aktywności: organizacja zajęć dodatkowych, współpraca z rodzicami i instytucjami.
Strefa wychowawcza:
- Uczymy dzieci rozwiązywania sytuacji trudnych na zasadzie kompromisu i uwzględniania potrzeb innych.
- Wykorzystujemy naturalne sytuacje wychowawcze w celu rozwijania u dzieci umiejętności zgodnego współżycia i współdziałania z rówieśnikami i najbliższym środowiskiem.
- Organizujemy działania zmierzające do przestrzegania przez dzieci norm i zachowań regulujących współżycie w grupie.
Strefa organizacyjna:
- Wzbogacamy posiadaną bazę materialno-dydaktyczną.
- Stosujemy przede wszystkim metody poszukujące, ekspresyjne i praktyczne wyzwalające aktywność twórczą dzieci.
- Wprowadzamy techniki rozwijające myślenie twórcze, stymulujemy ciekawość poznawczą, wpływając na wzrost kreatywności naszych wychowanków.
Strefa osobista:
- Zatrudniamy kompetentnych pracowników, ich udział w różnych formach doskonalenia umożliwia pełną realizację zadań placówki