Historia
„Zaczęłam swoją pracę jako rolnik, który odłożył sobie dobre ziarno. Dano mi kawałek dorodnej ziemi, na którym mogłam siać według uznania. Ale nie tak się stało. W momencie, w którym poruszyłam grudę tej ziemi, zobaczyłam nie zboże, lecz złoto.”
– Maria Montessori
2006
W 2006 roku w Kościerzynie powstała wyjątkowa placówka, założona przez wyjątkową osobę z wielką pasją i miłością do dzieci – panią Mirosławę Cybulę.
Od samego początku wiadomo było, że będzie to przedszkole i szkoła ( wstępnie klasy 0-3 ) inna niż wszystkie. Miały one skupiać się na łączeniu, nie dzieleniu. Idąc w duchu Marii Montessori, której to pedagogika stała się podstawą edukacji, to dziecko miało być najważniejsze. Dziecko w integracji. I tak się stało.
Przedszkole i szkoła ( od 2008 roku także gimnazjum ) stanowiły otoczenie, które miało pozwolić podopiecznym rozwijać swoje siły dane im przez naturę. Klasy i grupy, w których dzieci zdobywały doświadczenie w samodzielnym dążeniu do wiedzy, skupiały maksymalnie 10 osób. W skład zespołów wchodziły także, a może przede wszystkim dzieci z niepełnosprawnością. Integracja sprawiała, że wszyscy adaptowali się do nowych warunków błyskawicznie, ucząc się od siebie nawzajem, tworząc małą rodzinę. Wszystko to zostało wzmocnione dostosowanymi klasami ( kąciki montessoriańskie ), wykwalifikowaną kadrą oraz wsparciem psychologiczno – pedagogicznym.
Nikt nie przypuszczał, że w przeciągu kilku lat placówka zyska taką popularność, iż trzeba będzie zmieniać miejsce, ze względu na liczbę chętnych.
2016
W ten sposób w 2016 roku powstał budynek , na ulicy Kalinowej 37, który stał się naszym nowym domem. Domem z przyjaznym otoczeniem, przestronnymi, jasnymi salami, salami specjalistycznymi ( sensoryczna ), placem zabaw, mini zoo oraz kortem tenisowym.
2018
W 2018 roku nastąpiło nadanie imienia szkole, która od tej pory nosi pełną nazwę Integracyjnej Szkoły Podstawowej Montessori im. Teresy Bauman. Podopieczni pokochali to miejsce, pokochali kadrę i swoją panią dyrektor. Odkryli radość i entuzjazm płynący z nauki.
Dzięki innowacyjnym metodom edukacyjnym ( warsztaty Klubu Młodego Odkrywcy, kółko teatralne, programy ekologiczne i wiele więcej ) poznawały, doświadczały, poruszały się po świecie nauki. Umożliwienie swobodnego rozwoju, integracji, indywidualizacji nauczania wzmocniło w wychowankach poczucie własnej wartości.
Lata pracy pokazały, że nasza szkoła jest potrzebna i wypełnia niszę na rynku edukacyjnym.